Sunday 22 January 2017

Masjid13 Shah Alam

Kucing
Kucing ni haiwan kesayangan Nabi Muhammad saw. Tersentuhnya hati aku bila melihat seorang gadis memberi makan kepada kucing di Masjid seksyen 13 Shah Alam. Aku menemani seorang sahabat untuk menunaikan solat Isyak lalu aku terpandang seorang gadis yang sedang memberi makanan di tempat parking kereta. Aku pergi mendekatinya dan berborak di situ. Aku bertanya, "dah berapa lama bagi kucing makan? Kerja di mana?" Lantas gadis itu menjawab, "saya sedang buat practical di TNB, habis kerja saya datang sini then bagi kucing makan." 
Subhanallah, bagi makan kucing je pun tapi dengan bagi makan kucing buat aku tersentuh. Ianya simple tapi amat bermakna. Jom awak-awak semua, jangan bazirkan makanan dan bagi kucing makan!

No comments:

Post a Comment